Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 29 april 2013

Högvakter

Jag misskötte mig igen eftersom jag lovade blogga förra veckan.
Högvakterna har nu dragit igång och alla unghästar utom Viktor har gått med.
Ural har varit lite stressad och taktat en del men i övrigt sköter han sig fin.
De andra går superbra och där finns inget att anmärka på.

Jag är lite tveksam till hur jag ska göra med bloggen nu. Det långa uppehållet och framförallt avsaknad av tävlingshäst minskar motivationen.
Sen vet jag att jag har trogna läsare men samtidigt är jag osäker på om bloggen faktiskt är till någon annans glädje just nu!?!

Idag har Vito och Uno hoppat en liten bom på sockerbitar. Vito var jätteduktig. Uno är halvläskig för han är oerhört klantig med bommar.. Han har ingen bra teknik och kan sätta framhovarna rätt i bommen och inte bry sig..

Viktor och Uncas fick en skrittrunda ihop. Uncas har lite ont i ryggen, det är upptäckt på röntgen att han har lite täta tornutskott så han är känslig och högvakterna verkar ha satt spår.

Ural var tokpigg och jag red över 1 timma och mot slutet var han rätt så ridbar. Annars stirrar han på allt runtomkring och kommunikationen känns rätt hackig.. Men när han lyssnar helt så är han underbar att rida!!

4 kommentarer:

  1. Klart du ska fortsätta blogga! Det är jätteroligt att kunna följa dina hästar, och framför allt unghästarna. Även om det bara blir då och då! Det är helt okey! /Fia Pobog

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Jag undrar om du åka iväg och ger lektioner?
    Mvh Anna

    SvaraRadera
  3. Fortsätt att blogga, det är roligt att läsa!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du snart hittar ny motivation att skriva. Det är så intressant att följa träningen av hästarna och du är så duktig.
    Mvh Marie

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **