Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 6 mars 2012

På Strömsholm - igen!

C-tränarkurs del 5!
Lite kortfattat så är jag alltså på kurs igen.
Idag har vi framförallt tittat på demo av 4 nivåer i dressyr från unghäst till Svår klass. Roligt att se hur man kan ställa olika krav på olika nivåer men ändå så är det samma röda tråd oavsett nivå!

Vi fick tillbaka våra prov från förra kursen, det var blandad kvalité på resultaten. Dom är genomlästa men inte rättade. Jag uppfattade mina svar som rätt så korrekta när vi gick igenom "rätt svar".
Dock är en av frågorna märkligt nog inte självklar.
Beskriv hästens fotförflyttning i skritt, trav och galopp.
Trav hade nog alla rätt beskrivning på, galopp är inte självklart. Men- skritt... Där tycktes ett flertal ha en stor minneslucka, för det är uppenbarligen inte självklart att veta i vilken ordning hästen flyttar sina hovar. Hoppas nu att alla lärde sig!

Bilden är på Urban för ett år sedan när han stog här på Strömsholm.
Jag fick ett halvt besked om att han skulle iväg på vila, men vad man hittade på magnetröntgen har jag inte fått klart för mig. Imorn får jag göra en uppdatering på honom så ni får veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **