Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 20 februari 2015

Känslan slår allt!!

Jag bara svävar på moln när jag rider fina Brilliant. Han utvecklas med jämna steg och jag har mer och mer roligt för varje vecka för han svarar så bra på mina övningar.
Igår red jag ett helt vanligt ridpass. Övade övergångar, halter och många tempoväxlingar. Och i traven har vi kommit så nära till att hitta längningarna. När som helst kommer poletten trilla ner. Så häftigt!
I galoppen är det stor skillnad. Nu har jag försiktigt börjat att minska sprången på långsidan efter en längning istället för att låta kortsidan med böjda spår hjälpa mig. Det går bra! Lägger enstaka mindre volter i galopp med för att ytterligare få honom att ta i och bära upp sig mer. Det går också bra och han erbjuder sig nästan att göra arbetspiruetter!!
Ja, jag är himla glad för min fina häst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **