Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 18 februari 2015

Nära ögat!!

Igår red jag först Brilliant som var jättefin. Jag känner verkligen att han börjar blir riktigt rörlig och fin! Red över några cavalettibommar i trav och där är han fin och jobbar bra men jag vill ha ett snäpp högre balans och jämnhet över. Jag har höga krav, för han gjorde absolut inget dåligt denna gången men det kan bli bättre!

Sedan red jag Y2. Han var rätt knackig i början vilket han ofta är. Det blev gradvis bättre under tiden jag jobbade med övergångar med skritt och trav. Men rätt vad det var så snubblade han i skritten så han ramla ner på framknä. Men han kom upp igen rätt fort. Men här var ju ett så extremt tydligt exempel på hur dålig balans och kroppskontroll han har. Det fanns inga andra omständigheter att skylla på.
Vi flitade vidare med övergångar och han snubblar lite då och då som han brukar. Förhoppningsvis kan det snart bli bättre.
Han var mer och mer vaken för hjälperna och blev successivt lättare i handen.

Sist red jag Yggdrasil. Han gick ganska bra på slutet med hade lite trassel i galoppen men avslutade bra. I övrigt kändes han ganska fin men bäst var nog formen för han var väldigt framme men nosen och hade inte den annars vanliga tendensen att krypa ihop.

Jag jobbade bara kort dag, därav inte fler ridna hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **