Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 27 januari 2015

Dressyrlektioner

Igår höll Traudi lektioner hos oss

Jag red både Leonardo och Valiant på lektion.

Leonardo gick så himla bra!! Jag fick höja kraven lite mer för nu går han såpass bra i grundformen och är fin. Höjde formen mera och fick sätta lite mer tryck i honom. Han är så duktig för han gör allt jag ber om, och såklart är han ju förberedd för uppgiften. I galoppen fick jag sätta honom i lite mer uppförsbacke och fick därmed lite kortare språng. Han är i sig själv ganska stor i galoppen så det krävs ganska långsiktigt arbete att få galoppen mer kort och ändå bibehålla luften. Men det kommer bli jättebra, det är jag övertygad om.

Valiant har jag inte visat för Traudi på ett bra tag nu. Och jag fick massa beröm för att han utvecklats så fint. Jag känner mig väldigt nöjd med vart vi kommit och börjar ha riktigt roligt med honom. Galoppombyten har vi ju övat lite smått och i måndags var han riktigt på hugget. Han ville byta galopp lite här och var vilket jag tycker är roligt. Det var inget annat än att han är positiv och ambitiös som gör att han vill byta. Jag fick några riktigt fina byten som jag kunde lägga på diagonalen och han strålade!!

Så himla kul med så fina hästar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **