Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 24 januari 2015

Fredagshopp!

Veterinärbesök inledde dagen. Jag visade Axel och han har gått på medicinering i veckan är och fräschare, dock ska vi utreda vidare om en vecka.
Af Fenix är inte fräsch på sina båda fram, jag fick medhåll av veterinären och nu är det istället Fenix som ska medicineras och kollas på fredag om det blivit någon förändring.

Astor hoppade 8 språng i ridhuset och kändes superfin! Aldrig förut har han hoppat med samma aptit och vilja. Superkul! Det var hopptävling och jag valde att inte delta i själva tävlingen, men därför fanns det en bana på ca 90cm uppbyggd. Vi hoppade även vattenmatta utan problem. Kul!!

Leonardo/B3 hoppade jag bara 7 språng på framhoppningen. 4 gånger på ett räcke på 60cm och sedan tre språng på oxern som låg omkring en meter. Han hoppade riktigt fin och villigt. Han har en bra spänst och skulle mycket väl kunna göra karriär som hopphäst. Fina Leo!! Det uppskattar jag verkligen även om jag nöjer mig med träningshoppning hemma och i huvudsak blir tävlingarna i dressyr. Men vem vet, det kanske går bra med träningarna att jag till och med ger mig ut på en debutant nån gång framöver. Inte i vår dock, men inom 2 år iallafall. Nu ska vi träna och ha roligt och sen då småningom ut på tävlingsbanorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **