Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 2 juli 2011

Betesbild

En mysig bild i solnedgången på Sir Price. Idag sprayade jag massvis med flugspray och ett par timmar senare kom ett rejält åskoväder. Det blixtrade på stallplan precis bakom mig när jag hastade in från stallet. Obehagligt att det var 10m från mig!!

Tidigare när det just började åska stod jag och lillasyrran i hagen med en häst med den värsta patella-upphakningen- jag vart med om. Det gick inte att backa eller vända eller lyfta benet. Hon vägrade böja benet alls och kotade över. Dock verkade hon inte ha ont alls. När regnet började vräka ner så skulle vi ändå försöka få med hästen in. 100 m hjälpte inte för att få igång benet.. Dock så tittade jag in 15 min senare och då var hon fräsch igen. Det var så skönt att se! Obehagligt att det inte släppte som vanligt när man ryggar nåt steg. Nu vet man iallafall att det går över.

2 kommentarer:

  1. Patella hoppas jag att hästen hade, alla bör ha två stycken ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag gick på förkortningen direkt, nu har jag ändrat. Patella bör defenitivt alla ha två av. Upphakning bör man slippa, särskilt av denna grad. Hon hade haft det tidigare men då har det gått att lirka bort lättare.

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **