Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 19 juli 2011

Pallen

Idag har jag gjort nästan samma sak som igår med alla hästarna.
Jag satt idag upp från den stora pallen som står utanför stallet. Alla gick med på det, Umami frustade lite men alla stog snällt bredvid när jag satt upp.
När jag red så fick alla gå ett varv åt varje håll i galopp.
Inga hästar var spända i början idag, jättebra!
Turbin var lite spänd idag när han fick se soldaterna öva. Dom gjorde inte så mycket mer än att röra sig samtidigt. Men det var inte populärt. Efter att han igår visade tendens att resa sig så var jag noga med att han skulle gå fram istället för att stanna och lätta. Det hade han förstått. Så på tillbakavägen mot stallet så passerade vi nära soldaterna som bara stog still och hade genomgång. Han insåg att det verkade förenat med livsfara så han galloperade förbi men bromsade upp ganska snabbt igen. Rätt inställning, så det var ändå bra. Han vänjer sig, klart att han är överraskad av alla nya intryck.
Snällaste idag var Ulster, totalt avslappnad och fin. Härligt.
Fast dom andra var jätteduktiga med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **