Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 8 december 2011

Ingen häst i sikte, längre..

Hästen jag hoppades på gick inte igenom röntgen. En liten anmärkning på ett strålben var inget att tänka mer på, friskt måste det vara!
Tränset på bilden har jag spanat in och ska köpa, men det får bli senare när jag vet vem som får använda det. Hööks säljer det.
Idag har jag ridit Turbin. Han var lat och krånglig. Redan i skritten var han seg och när jag drev så stog han emot och tryckte mot skänkeln. Så efter en stunds tjat tog jag ett spö och det svarade han på med att slå bakut. Men så efter lite tragglande kom han på att det var lättare att bara svara framåt direkt och då hoppa över delen där han slår bakut upprepat för att protestera. Slutet av passet var han riktigt fin. Avspänd och villig till jobb.
Ikväll har jag haft lektion för 4 av de som rider på helgerna. Umami, Ulster, Urifax och Urban var med. Alla gick jättefint!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **