Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 14 december 2011

Jag har busat!

Idag var underlaget inge vidare ute. Och dessutom så red jag 2 av de tre hästarna när både tält och ridhus var upptaget.
Turbin skulle få göra något där jag kollade av att han svarar bra för skänkeln för han har varit lite tjafsig senaste veckan och inte svarat ärligt framåt för skänkeln.
Idag höjde han korset lite halvbesvärat men sedan var allt bra och han insåg väl att jag var beredd att med spö i handen inte ge mig. Så han var väldigt duktig och alert utan några hot alls. Så utan sporrar Svarade han fint fram i alla gångarter.
Eftersom det fanns en aning mindre vattenpölar på lilla terrängbanan så red jag där. Där fanns också tre stockar i olika storlek som jag såklart busade o hoppade över några gånger.
Turbin var duktig och glad. Han behövde ju inte ett hopp-pass men detta var knappast värt att kalla hoppning. Så lite skutt har vi gjort och det med bjudning, målet är nått!!
Urifax fick ett dressyrpass. Han fick öva på halt-ryggning. Och detta erkänner jag är min svaga punkt. Jag är sämst på att öva på detta, tänker inte på att öva ryggning. Han ryggade iallafall dock ngt mot hand först men det blev bättre.
Avslutade med 2 rena byten åt varje håll!
Umami fick också gå dressyr.
Jag började med att skritta fram och göra stora bakdelsvändningar och bara vända. Men nej, Umami var inte lika lättvindigt inställd, åtminstone inte till höger. Där var han lat och gjorde sig rak och sköt ut vänster bak. Så det tog några försök innan han accepterade att vända utan att räta ut sig utan istället jobba i bjudning kvar i böjning. Sen lossnade det helt och han gick super hela passet. Fick riktigt bra schwung i honom och en jämn trav och galopp där han verkligen var fint rakriktad och mellan hjälperna. Så kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **