Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 1 december 2011

Saknar en häst!

Jag hade en bra måndag, tisdag, onsdag och torsdag.
Både igår och idag har jag ridit på kandar och haft jättefin känsla.
Speciellt Urifax går super! Idag red jag faktiskt lite galoppombyten med honom. Han tyckte det var jobbigt och testade om det räckte att byta fram. Men nej, det dög inte.. Men jag fick flera fina välbalanserade byten åt varje håll! Detta satte också spinn på min hjärna mer än tidigare, för det var ju kul att nosa på MSV igen..
Jag saknar den riktiga träningen och tävlingen som jag älskar. Där man klättrar uppåt långsiktigt med tävlingsresultat som kvitto och pricken över i.
Jag vill ha en häst som jag kan trimma vidare och utveckla och utvecklas med. Just nu är man fast i 5-års fasen med hästar som inte "ska någonstans". Det är jätteroligt med men jag saknar Sir Price och det vi gjorde!
Jag är på jakt efter en ny häst. Och jag har faktiskt hittat en. Dock är inget klart än utan det dröjer till nästa vecka och först då kommer jag avslöja vad som är på gång.
Om ni då undrar hur det ska gå till att jag skaffar häst och är gravid samtidigt?
Jag är väl medveten om allt. Dock så har jag en tjej som kommer hjälpa mig att rida när jag inte kan.
Och jag kommer att vilja träna och tävla, det är så himla roligt. Jag vet att Erik stöttar mig så vi båda två kan träna och tävla.
Det peppar mig att ha en häst att tävla och förbättra samtidigt som det gör mig till en bättre ryttare för de andra unghästarna.
Mitt mål är att starta GP. Men att bara komma upp i svår klass och höra hemma där är en dröm. Jag har startat Intermediaire I med Ovation och vill minst dit igen, utan tvivel, jag är så redo för att satsa!
Kolla bara på denna bilden från förra sommaren, läcker häst -Sir Price- och vi var en bit på väg. Men bubblan sprack, nu är det nya tag. På't igen!!

3 kommentarer:

  1. Kul att du är taggad att tävla igen, du har ju verkligen kapacitet till höga klasser. Ser fram emot att läsa mer om det senare. :)

    SvaraRadera
  2. Marita,
    Med din inställning (och Eriks stöd) så finns det ingenting som kan stoppa dig. Go for it!
    Lycka till! MVH / Hans (Protokollet)

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det är en efter samma hingst...

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **