Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 16 december 2011

Julprishoppning mm

Igår red jag Urifax bara. Det blev ett lätt pass med bara lite lätt arbete för att rasta av honom men hålla honom pigg inför hoppning idag.
Detta blev mitt sista ridpass på ett tag.
På måndag har jag löshoppning.
På tisdag har vi lite jul-saker som hindrar ridning men då har jag lånat ut hästarna. På onsdag jobbar jag bara halvdag men kommer "packa" ihop och städa undan lite här och var så så rider jag inte heller.
Så nästa ridpass blir 3 januari!! Skumt, har sällan ridit så lite över julen. Men nu beror det mer på att jag inte har en egen häst än att jag är rund om magen.
Till dagen.
Vi har haft julprishoppning. Det är vår årliga tävling där man hoppar i lag och individuellt.
Mitt lag, mina kollegor på stallet tog hem seger efter att alla gått nolla i grunden och 2 fick 0 fel i omhoppningen.
Tvåa blev soldatlaget med 1 felfri i omhoppningen och 3 var felfria i grunden.
Individuellt vann Rosén med Nikita. På en överlägsen tid och snygga snabba vägar. Han ingick i "mitt" lag.
Tvåa blev min chef med Regent på en bra runda!
Trea var kollegan med Tom Morris som också var felfri och bra.
Fyra blev en soldat med Urifax som var dubbelnolla och jag var så stolt över Urifax som gjorde sin första tävling.
Ulster var också med, han fick dock lite misskommunikation med sin ryttare i omhoppningen och fick nåt extra fel trots god insats.
Även Turbin var med. Erik gjorde sin debut med honom. Film finns i separat inlägg. Dom gjorde en riktigt bra grundomgång!!! Tyvärr var flytet inte lika bra i omhoppningen där dom fick ett nerslag. Men kul med så positiv inställning och detta är förhoppningsvis bara början på en god tävlingssäsong 2012!!
Jag har roat mig med att var banchef på tävlingen och därefter avslutar planeringen med unghästarnas ridning över ledigheten.
Timbuktu kollades av veterinären idag och vi kom fram till att han får en välbehövd vila fram till v.2. Lika bra att han får vila helt och bli bra än att han rids av olika ryttare i skogen på kanske fruset underlag som försämrar statusen på honom. Så det blir paddock och skrittmaskin för honom kommande veckor.
Nu är det fredag igen (går så fort), hoppas alla får en riktigt trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **