Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 21 april 2010

Byten och skolor

Ozzy fick ett dressyrpass i stora paddocken. Jag red på jaktstången och värmde upp några varv på galoppbanan. Sen följde jag mest fyrkantsspåret och växlade mellan öppna och sluta i båda varven och
fokus låg på att han böjde sig för innerskänkeln och travade på med god energi. Han var superfin, bra tryck i rörelsen och härlig uppförsbacke mot lätt lätt hand!!
Sedan red jag förvänd galopp och red byten åt bara höger många gånger och han gjorde bara nåt enstaka som var efter bak och många rena. Bytte nu för skänkel och ett litet pet med spöet. Sedan samma
åt vänster och det blev riktigt bra!! Tricket som är själklart men likväl svårt är att verkligen fokusera på rakriktning och bjudning!!
Nu ska jag fortsätta öva precis såhär fram tills tävlingen den 29 och hoppas att jag utvecklat honom rätt.
Han är verkligen en dröm att rida, ingen kan vara bättre!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **