Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 5 april 2010

Dressyrat

Idag har jag ridit dressyr på Ozzy i säkert sveriges dammigaste ridhus.. Det var lite synd, och eftersom jag behövde trimma inför tävlingen och tältet var upptaget fanns inga alternativ. Annars hade jag ju helst ridit ute, det finns inget bättre.

I vilket fall så var han från början supermjuk och fin. Han har så otroligt bra energi och man kan verkligen känna hur mycket energi som samlas i honom när man inte rider ut honom. Häftig känsla av att han har så mycket motor inne i lilla ridhuset.
Jag red delar ur programmet och han var lydig och fin. Sen är det jag som måste komma ihåg att rida noggrant och ta halvhalter och balansera upp på rätt ställe.
Jag gjorde lite byten och han har blivit lydigare och går rakt fram istället för att tränga åt byteshållet och förekomma. Så nu är jag nöjd med det och även att han ganska bra väntar på hjälpen och kommer ingen hjälp så är det förvänd galopp som gäller!!!

När jag kom tillbaka till stallet var vi nöjda båda två, och sen gav jag honom en hink vatten, vilket jag börjat göra då han dricker upp den direkt så även om flödet är bra så ger jag honom gärna extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **