Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 12 april 2010

Lugn dag

Jag har haft en ganska lättsam dag på jobbet, suttit en hel del vid datorn.

Morgonen inleddes med löshoppning, en helt vanlig övning med räcke-oxer. Gick ganska bra, ingen som var wow-fin. Men alla tog sig över.

Efter Lunch red jag Timbuktu en stund på ridbanan och han var väldigt avspänd och fin, formen var helt super! Han var mjuk och lite högre än vanligt, men totalt eftergiven!

Jag avslutade en varm och skön dag med att rida ut Ozzy med trevligt sällskap. En ganska lugn runda med lite galopp vart ganska lagom efter tävlingen igår. Jag fick ett infall och klättrade 2 vändor över min klatterbacke, vilket var väldigt längesedan sist. Jag har ju inte vågat klättra när det legat snö för det är lite stenigt under. Men nu är det dags att både klättra och konditionsträna på allvar igen. Men de andra unghästarna får nöja sig med klättring. Kondition behöver dom inte i någon större utsträckning för att skritta till slottet framöver. Ozzy däremot behöver jobba mera och detta kommer ge oss den kick vi behöver för att komma tillrätta med galoppen och bytena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **