Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 16 november 2010

Alla 7

Idag har alla 7 hästarna fått gå veckans övning.

Upplägget var att alla skulle få göra 10 övergångar mellan skritt och trav åt varje håll. Och dom skulle göra 10 galoppfattningar från trav i varje varv.

Det gick bra med allihopa. Jag fick ridit ryggningar på några av hästarna och det gick bra.

När jag red Sir Price koncentrerade jag mig mycket på att han skulle vara så mjuk som möjligt och hela tiden eftergiven. Det gick bra. Svårast var att i vänster galopp få honom mjuk på högertygeln. Men jag kom tillrätta med det helt och han gick fint. Han var mjuk och spänstig i traven och jag fick en fin form och riktigt kraftfull trav.

Raoul var tokladdad. När jag gick in i ridhuset var han totalt superladdad och ville galoppera iväg. Så eftersom jag redan var framskrittad lät jag honom galoppera av sig några varv åt varje håll. Sen var han mogen att börja jobba med. I övergångarna på honom var han lite ojämn i formen. Men jag kunde korrigera det genom att gå på med skänkel tidigt efter avsaktningen för att få honom fram till handen bättre.

Tornado var pigg på väg till tältet. Väl där så fanns det en del hinder framme varav ett var en blågul oxer med halva blåa tunnor under. Dom var livsfarliga och jag fick lägga några varv på att få honom fram för skänkeln så att han kunde trava förbi där utan att titta.
Men han blev riktigt lösgjord av övningen, så det kändes riktigt bra. han kom i en lägre form med bra stöd på handen och var riktigt jämn och stadig där.

Sigmund var lite stel i början, men efter skritt och trav övergångarna var han mjuk och fin i handen. Galoppfattningarna var lätta och han var lydig och alert alla gånger.

Storm och Oscar fick praktikanterna rida. Dom fick göra alla övergångar med. Båda gick trevligt!

Tom Morris var på hugget idag. Men när han blev "vimsig" och vinglig så var han otroligt med på noterna och rättade sig fint och tog bra stöd på bettet och var lydig.
Han var riktigt fin i övergångarna skritt- trav. Särskilt fina var avsaktningarna.
Galoppfattningarna var ganska bra men i början var han lite lite för hög i formen. Men efter det så var han toppenfin.

En riktigt bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **