Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 22 november 2010

Storm!

Idag fick Traudi en utmaning i att jag red Storm på lektionen.
Mitt problem, eller mina, problem med honom är att han blir stark, känslig, och stressad.
Framförallt har han suttit fast i höger, väldigt mycket.

Det jag fick jobba med var att på volt i höger varv, flytta honom undan för höger skänkel med förhållningar på vänster och mjuk högertygel.
Om jag behövde krama på höger var det alltid med samtidig inverkan av vänster för att höger inte ska verka dominant. Det var bra tänkt, helt korrekt! Så han blev lite mjukare i höger, speciellt i höger varv. I vänster varv där höger blir yttertygel var det svårare.
I övrigt ska jag tänka på att ge honom "sin" form. För att inte knyta ihop honom mer än han klarar av.

Det blir till att slita med det här nu och hoppas på framsteg. Traudi var till bra hjälp idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **