Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 3 november 2010

Ridit lektion

Jag avslutade dagen med att rida lektion på Sir Price för Traudi.
Jag berättade att han går i aktiv träningsvila. Så han gör inga träningar på skolo och byten utan mer bara fokus på lösgjordhet.
Det kändes bra. Men jag fick bassning för att jag faller fram med axlarna, fy fy!
Och när jag rider honom böjd på raka linjer måste jag ha koll på yttre bak så att han bär upp sig bra.
I övrigt var allt okej, han var mjuk och jämn men jag vill kunna ställa ännu högra krav på helheten på lösgjordhet men vi jobbar på det!!

2 kommentarer:

  1. Hade varit glad om min 6-åring hade kunnat hälften av vad din kan!

    SvaraRadera
  2. Det finns så mycket kvar att göra. Men tidspressa aldrig. Det är en frisk vuxen häst som är ett viktigt resultat!! Så ta utbildningen av din häst i er egen takt. Hoppas det går bra!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **