Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 2 november 2010

Intensivt

Storm fick jag slita lite för att få mjuk. I trav red jag slalom för att varje vändning mjukar upp honom. Så där var jag nöjd. I galopp får jag små delar här och där som verkligen är bättre. Men det skulle säkerligen vara lättare art få honom att både trampa och göra piruetter snarare än att få honom på tygeln "på riktigt".
Han försöker och tar i bakifrån så han nästan slår knut på sig själv, men just lösgjordhet är svårt!
Sir Price red jag först böjd och förböjd på olika stora volter och bågar över bommar på marken. Efter galoppen där jag satte lite tryck i honom hade jag en väldigt mjuk känsla. Sedan avslutade jag med att hoppa några språng. Hindrena låg på mellan 40-80cm. Efter en rivning på 80cm hindret m vattenmatta så hoppade han väldigt noga och fint. Supernöjd med känslan och harmonin idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **