Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

söndag 1 januari 2012

Årets första ridpass

Umami gav mig den äran att rida ett trevligt pass i ridtältet.
Samtidigt så red Erik Turbin.
Dom har ju sin lilla vintervila nu så det blev ett lågintensivt pass. Det är väl det jag är mest lämpad för oavsett just nu.
Umami kändes ganska bra. Jobbade en del på rakriktningen för att få in höger bak som han gärna sätter ut. Svårast tyckte han det var i höger galopp där han ligger nära ett avbrott till trav för att det är jobbigt. Men han blev fin och jag kunde avsluta med slutor åt båda hållen och han var väldigt fin i handen.
Det tog ungefär 7 minuter in i travpasset innan jag kände att mina magmuskler får jobba mer än vad man är van vid nu. Skillnad, för jag har ju aldrig tidigare känt av sånna saker, jag rider ju alltid annars så mycket att varken träningsvärk eller nåt annat finns i min världsbild. Dags att vakna nu, detta lär bara var början..
Roligt var det och bra gick det.
Imorgon är det jobb som vanligt(?!) igen.
(som vanligt känns fel att säga när jag inte rider minst 5 hästar!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **