Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 2 januari 2012

Jobbat igen!!

Då så, då har man jobbat igen, skoj!
Jag hade bara en häst att rida, Umami.
Han fick gå ett pass i ridhuset över markbommar i trav och galopp. Han gick bra men det krävdes några varv på bommarna, två bommar som låg enskilda på långsidan. Han var bitvis lite spänd och tog ut spänningen och samtidigt som han tog sig över bommen blev han lite hög i nacken.
Efter en stund så jobbade han väldigt bra med bommen på böjt spår och de båda bommarna på rakt spår.
Även i galopp så tog vi oss slutligen över i en rund form och han var helt avspänd och lättreglerad och vändbar.
Han blev svettig, det kändes ju lite skönt med tanke på hur svag jag känner mig i min inverkan. Det är inte mycket som känns som det borde och brukar göra. Men det går ju att jobba i lättridning och med bommar blir det lite jobbigare för hästen och passet ger lite mer.
I övrigt så klippte jag hovskägg och örontofsar på alla mina hästar, det behövdes!
Sedan har jag förberett vissa saker inför c-tränarkursen som fortsätter i slutet av januari.
Lyckligtvis så ser det ut som att jag kan avsluta kursen i år.
Delkurs 4 är i januari, 5 i början av mars och 6 och sista delen är i slutet av april. Så det borde ju absolut gå att få avslutat den. Känns ju verkligen skönt att bli färdig. Nu ska jag skuggträna lite mer och dessutom plugga lite på ridhandböckerna. Här finns inget utrymme för att inte veta allt utantill!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **