Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 30 januari 2012

Löshoppat

Löshoppningen blir lite tunn med halva startfältet. Bara 3 som skulle hoppa.
Ulster och Urban vilade.

Timbuktu fick gå en timma i tältet. Han var jättepigg först men anpassade sig snart och var helt super. Han fick nästan uteslutande rakriktande arbete i skritt och trav. Han var så fin på bettet efter 15 min att han bara smaskade. Och mitt leende är stort när jag rider honom!!

Löshoppningen gick bra. Det inleddes med en studs på 4 räcken. Där var hästarna aningen slarviga imellanåt och rev istället för att ta i. Men det blev bättre efter att dom hoppat några vändor. Avslutningsvis byggde vi bort näst sista studsen och hade alltså en studs in med ett galoppsprång till räcke. Räcket fick snedbommar för att de skulle förbättra sin teknik. Där hoppade dom upp till 1.20 och gjorde det bra.
Den dåliga bilden föreställer Umami.

4 kommentarer:

  1. Hej, jag har en fråga som du kanske kan hjälpa mig med :-) jag har hört att man kan typ rida upp och få ngt slags kort och då kunna rida k1hästarna, mot att man betalar. Men sen har jag också hört att det är strikt klädkod, får man verkligen inte ha bruna ridstövlar eller bruna skor + chaps? Jag har såna här http://bockmanncenter.jetshop.se/pub_images/medium/original1_dyon_chaps_145.jpg och bruna skor till, så ja jag undrar om jag hade fått använda de, är student så jag vill helst inte köpa nya :p

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det stämmer att man kan få rida upp och bli "medryttare".
    Vi har strikt klädkod såtillvida att man klär sig snyggt och prydligt. Brunt eller svart spelar ingen roll men man får inte lov att rida i tex ridskor med enbart ridstrumpor. Stövlar eller chaps utan fransar gäller.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tack för en jätteintressant blogg!

    Vet du vem man ska prata med om man är intresserad av att rida upp för att hjälpa till med k1 hästarna?

    Lycka till med bebisen :)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack, kul att du gillar bloggen.
    Gör som så att du mailar mig ett rid-cv.
    Marita.linnell@mil.se så svarar jag mer efter det!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **