Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 26 januari 2012

RS, tömkörning och annat

Tillbaka i stallet efter 3 dagar på Strömsholm!
På kursen som varade i 2 dagar fick vi alltså hålla lektion 30min och se varandra hålla lektioner och vi analyserade även ett ekipage.
Dag 2 hade vi under clinic-liknande form förevisning av lektioner och övningar på LB-Msv B nivå. I viss mån såg vi även högre rörelser.
Dag 3 var jag kvar som en bonus-dag.
Dock var ett gäng från "syd" där och höll lektioner mm, det som vi från "norr" gjorde dag 1. Så jag underhöll mig med att kika på deras lektioner under förmiddagen.
Eftermiddagen ägnade jag åt att sitta biträde och lyssna på 4 lektioner som Eva-Karin Oscarsson höll. Det var kallt (och jag var väl dåligt klädd) i ridhuset annars hade jag tänkt vara kvar lite längre för en hopplektion på kvällen. Men jag valde att åka hem och ta det en annan gång.
Men då till dagen:
Det började med att jag igår fick veta att Ulster var rejält halt. Förmodligen hade han gjort något i paddocken för det var efter det var han halt och skrittade inte ens bra.
Vad felet egentligen var är okänt, ingen värme eller svullnad alls.
Idag var han bättre, han skrittade ok men var halt i trav. Han får därför vila över helgen för att kollas lite mer på måndag.
Urban ska vi kolla imorgon med anledning av hans hövböld, den har verkat lägga sig.
Jag hade idag bara Turbin att rida. Men jag valde att tömköra honom. Tömkör gärna hästarna ibland och det var nyttigt för honom att få lite lydnadsträning. Han försökte maska och vara långsam i början men insåg fort att det inte dög. Sen gick han jättefint och var lydig på övergångar och tempoväxlingar. Kul!!!
Beridartjänsten är i princip tillsatt. Jag avslöjar inga detaljer förrän jag har lov till det av utvald person. Samt att jag väntar till 6/2 då anställningen är planerad att påbörjas.
Men, vi har hittat en person som jag är väldigt nöjd med och som jag med varm hand kan lämna över ansvaret över mina unghästar till!!
Eftermiddagen har jag ägnat åt ett långt obligatoriskt personalmöte i Kungsängen. Det var allmänt informativt.
Imorn blir det lite av varje. Framförallt blir det uppdatering på hälsostatus på Timbuktu och Urban!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **