Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 6 januari 2012

Veckan som gått

Jag slarvade med att skriva efter tisdag och onsdag.
Båda dagarna red jag Ulster. I ridhuset på tisdagen fick han jobba i vänster sluta i princip hela passet. Det behövdes för han är lite svagare där och tycker jag är jobbig med honom. Det gick väldigt bra och han var verkligen fin i formen och kom upp en bra bit fram. Han är så kul att rida!
På onsdagen red jag ut ihop med soldaterna. Han var riktigt pigg och på hugget. Han gjorde inget dumt utan var mest spänd och taggad.
På tisdagen höll jag faktiskt lektion för soldaterna. 90 minuters arbete med att göra övergångar och faktiskt vara konsekvent med att hästen är lydigt.
Sedan avslutade vi med att alla 6 fick hoppa lite. En 5 och en halva på hela 60cm blev det. De flesta hade inte hoppat innan, så det gick bra!
2 st trillade av. En gjorde det ganska tidigt och pga att Tornado svängde lite tvärt och soldatens balans var obefintlig då.
Den andra avsittningen kom när luger blev lite bockig näst sista gången på hindret. Så ryttare for av men satt upp och avslutade med en snygg rättning!
I övrigt har jag klippt hovskägg och friserat öron och manar.
Dessutom har det gallrats ut några som sökt mitt vikariat och snart får komma på intervju. Det blev många sökande!!
Ska bli roligt att se de utvalda till häst!
I övrigt har jag väl inte gjort nåt märkvärdigt.
Nu är det sista längre ledigheten på 4 dagar och sen är det normala rutiner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **