Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 25 januari 2010

Dressyr i ridhuset

Igår red jag i ridhuset med Ozzy, han var väldigt fin och duktig. Har verkligen fått kläm på galoppen och får honom att spåra bättre nu. Jag kände att fredagens sluta-övning satt kvar och jag hade verkligen bra koll på bakdelen hela tiden. Han var så himla bra i uppförsbacke att Erik fick föreviga det.
Sen provade jag att samla honom och det går framåt, han tycker att jag är hemskt besvärlig på honom, men det kommer. Det märks framförallt att han blir starkare. Nu handlar det mest om att han ska förstå vad jag menar men den där långsamma traven på stället...

Så en liten film på fin trav:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **