Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 21 januari 2010

Strömsholm

Nu är jag på väg tillbaka från Strömsolm efter att ha ridit våra
unghästar. 4 st har jag ridit. En är liten och väldigt trevlig, var
dock lite lat och okänslig för skänkeln, så där fick jag vara noga
med att verkligen vara kvick med skänkeln för att han skulle reagera
och ta i mera på en gång. Det gick bra och bara man var mjuk i handen
så var han spänstig och fin. Sen har vi en stor och tung häst som
är högst ordinär i gången. Snäll och bra bjudning, han kommer att
kräva väldigt mycket jobb i framtiden med att få honom att hålla
ihop och bli stark. En var söt och trevlig, ingen wow-häst men med
trevligt temprament och utvecklingsbara gångarter. Där kommer jobbet
ligga i att få honom lång och låg, för han blir gärna lite kort i
halsen. Men bra bjudning och rätt inställning till arbete. Den sista
hästen var trevlig modell på och går i bra form och är verkligen
okomplicerad, här behövs jobbas på att få honom mer elastisk och
ridbar i övergångarna.
Så det verkar som att jag har mycket utveckling framför mig när
dessa hästarna dyker upp på K1 efter sommarbetet.
Nästa gång på RS blir om en månad, det blir kul att se vad som
hänt tills dess!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **