Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 28 januari 2010

Gårdagens dressyr

Ozzy fick en rejäl rastning på Gärdet, trav och galopp i djup snö, otroligt bra arbete för rygg och bakdel! Bara att passa på innan snön försvinner :-)

Med de andra blev det en rejäl omgång framdelsvändningar och lite skänkelvikningar.
Uppvärmningen enligt Veckans övning v4 var bra och alla blev fina i formen och mjuka i innersidan. Det man var tvungen att tänka på var som jag nämnt tidigare att man verkligen måste se till att hästarna är snabba för skänkeln så man inte hamnar i klämläge. Men var man uppmärksam blev resultatet riktigt bra!
Sedan gjorde jag lite galoppfattningar från skritt, där hade jag två hästar som var lite långsamma i fattningen och sedan ville höja huvudet. Men som första steg så red jag hästen i relativt låg form, så att den säkert var eftergiven. Sedan koncentrerade jag mig bara på att han skulle ta skänkeln och galoppera, och när det fungerade kunde jag leda i innertygeln och genom det få honom att vara kvar i formen och lydigt fatta galopp. Rolig övning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **