Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

söndag 17 januari 2010

Söndagsdressyr

Idag blev det en 45 minuters dressyr session i ridhuset.
Jag övade ganska mycket på att kunna ge eftergift. Han har ju en god förmåga att vilja ruska på huvudet när jag mjuknar i handen. Formen tar sig, jag får ju jobba en del för att få upp nacken lite. Men det går framåt! Han är mjuk och fin i handen och han jobbar på med bra påskjut och energi. Erik hjälpte mig att filma lite och resultatet ser ni ovanför. Det jag gjorde på filmen var mest att växla upp lite och rida på framåt och i galoppen samla honom lite in mot piruett tänket. Allt är bara för att jag själv ska få en bättre uppfattning om hur känslan och det jag ser överrensstämmer. Och det tycker jag nog. Min hemläxa blir att fortsätta jobba med att kunna ge eftergift och även göra en bra överstrykning och han ska ändå vara kvar mjuk eftergiven på tygel. Och som jag gör- fortsätta med att få honom lite mer i uppförsbacke och upp i nacken.
Hoppningen märks att den gynnar honom, han blir mer balanserad och stark, speciellt i galoppen.
Jag trivs verkligen med att rida den här hästen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **