Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 1 mars 2010

Dagen i korthet

Började morgonen med löshoppning, det var Swenson, Revär, Sancho och Pegasus. Ingen av dom stack ut utan alla hoppade trevligt.

Jag red Raskens i dagens övning i ridhuset och han blev mycket mer lösgjord och kom till arbete på ett fint sätt!

Sir Price fick gå en lugn uteritt efter tävlingarna igår, han var lugn och fräsch!

Salut red jag en stund i ridhuset, han var arbetsvillig och pigg.

Signal skulle skrittas igång efter lång vila, men istället bytte jag till mig Origo så W red Signal medan jag fick dressera Origo. Han är fälttävlanshäst och jag fick rida honom och gjorde lite byten. Han har gjort s.k. hoppbyten innan, men nu behöver dom trimmas till för att bli rena och bra. Det gick över förväntat och fick flera rena åt båda hållen, roligt!

Timbuktu rastade i ridhuset men var inte helt fräsch bak, ska undersöka imorgon vad det är med honom, kan ju trampat till sig i snön som styltar sig rejält i skorna!
Samtidigt som jag red Timbuktu hjälpte jag Erik inför tävlingen han har framför sig på lördag. Ovation är duktig och det ska nog bli bra, det finns massor att jobba med med det ser trevligt ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **