Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 31 mars 2010

Vikten av vikten

Idag red jag lite dressyr på Ozzy igen och han kändes verkligen superfin!!
Jag red honom ganska rund i formen och bara kände att jag lätt kunde reglera takt och tempo. När jag galopperar har jag verkligen fått resultat i att ja nu kan länga sprången på långsidan men ändå på ett hyfsat bra och korrekt sätt få honom att korta ihop sig till en samlad galopp innan nästa hörnpassering. Väldigt mycket bättre!!! Sedan gjorde jag lite byten på korta diagonaler. I början vart det några sämre byten men sedan tog jag mig i kragen och koncentrerade mig på att stötta på nya yttertyglen och att vara med i rörelsen med vikten åt nya innersidan, då kom resultaten! Så fort jag satt med åt nya innersidan och stötta noga på nya yttertygeln bytte han rent och i ganska god balans flera gånger i rad. Jag kunde inte vara mer nöjd med hans arbete idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **