Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 6 mars 2010

Omladdning!

Nu lagar Erik mat, jag latar mig i soffan, hästarna är omskötta och står i stallet och myser.
Eriks tävling idag gick bra, men självklart är det svårt när man är på sin första tävling. Det var inte så långt bort, Gustavsberg, kanske tog 30 min dit och programmet repeterades ett par gånger på vägen dit.  Väl framme var det lagom att se ett ekipage och sedan lasta ut.  Framridningen var bra och både Erik och Ovation var avspända och det såg fint ut. Sedan gick Erik till ridhuset och jag gick mot läktaren och fick filma ritten. Det började inte så bra. De tjejer som skulle släppa in ekipagen lyckades inte stänga stora dörren, utan lämnade en springa på 30cm som de sneglade in genom och Ovation glodde ut. Så spändhet-ja.. Sen red han runt banan och det såg bättre ut. Programmet gick bra men det blev lite missar. En felridning men flera trevliga inslag med fin form och prydlig siluett.
Till nästa gång ska programmet ridas i massor innan start så att det sitter 100%. Och sen ska det tävlas massvis för att få bort lite av de största tävlingsnerverna. Det kan bara bli bättre, och jag tror att det kan bli riktigt bra! Om 2 veckor ska ekipaget till Gripens RF, dit ska vi då båda två och tävla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **