Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 11 mars 2010

Swenson var fin!

Nu har jag ridit Swenson i ridhuset. Han är lite svår för att han så
otroligt känslig och blir lätt spänd. Jag började med att trava i
båda varven och bara göra honom rundare i formen. Han har en bra
form, men jag vill hålla honom lite rörlig i halsen för att känna
att han är mer reglerbar. Sedan red jag skänkelvikningar på
hörnlinjerna, gick bra, bara lite hackigt åt vänster först men det
blev bra. Sedan red jag öppna och sluta längs långsidorna och han
var väldigt mjuk och jämn!
Avslutade med lite galopp och bara ha honom långsam och i
uppförsbacke och det lyckades!

4 kommentarer:

  1. Bästa HÄSTEN!!!!!
    /Jennie

    SvaraRadera
  2. hehe, Bara nästan.. Swenson är väldigt begåvad och snygg. Det ska bli roligt att se när han blir "vuxen"!

    SvaraRadera
  3. Så fin han är! Har hästarna överlag blivit snyggare, eller är det inbillning?
    Swenson är i alla fall en "pudding"!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att dom blir mycket finare! Dels får dom bra foder men också regelbunden god ridning gynnar hästarna att bygga muskler på rätt ställen!
    Swenson är stilig, väldigt reslig och fin överlinje.

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **