Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 10 december 2010

Fredag

Jag hade en bra inledning på dagen och tog ut Sir Price på tre varv på galoppbanan. Efter det så ville han sakta ner men det var ju ändå min plan. Hemåt gick han väldigt segt. Jag är inte säker på om han var trött med tanke på sin svacka eller om han bara var "snäll". Han ser pigg ut i boxen iallafall. Han kommer få en skritthelg!
Sedan red jag Storm. Det börjar bli roligt med honom nu. Jag kan erkänna att jag inte alltid ser fram emot att rida honom.
Men idag, han började ok, lite mjuk, fick en svacka och började stumna på högertygeln. Sen fortsatte jag lirka och krama och fixa. Mest på stor åttvolt över hela ridhuset. Sen mjukna han helt. Var loss och avspänd till max och han var lösgjord vid varje varvbyte!!
Otroligt kul att ha honom på sin sida igen för han är alltför stark när han kämpar emot.

Under dagen har jag en elak förkylning attackerat. Jag hostar, fryser och har allmänt ont i kroppen. Så de tre sista hästarna får gå med soldaterna och jag ska bädda ner mig hemma i soffan. Inte så kul slut på veckan, men nu får jag försöka vila upp mig för en bra avslutande vecka för året!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **