Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 14 december 2010

Hoppade

Dagen fortsatte under eftermiddagen med att jag hjälpte mina kollegor genom att hålla en teorigenomgång för 47 soldater. Jag repeterade sadling, betsling. Hur man sätter på olika slags senskydd/strykkappor, och täcke av och på.
Soldaterna var jätteduktiga, lyhörda och bra inställning!
Sist ut red jag på Ironi. Victors häst som jag får låna till fredagens julprishoppning. Egentligen skulle jag haft Sir Price men nu har han just varit sjuk så han får stå över.
Hoppningen var bestånde av en volt i varje kortsida med galoppbom före och efter ett litet räcke. Och på ena långsidan en 3 studs och en 5,5a på andra långsidan.
Ironi var lite stel i början men efter hand så kom han bättre till handen och lyssnade bättre på hjälperna. Vi hoppade inte alls högt, men övningen var bra för lösgjordheten genom att vi hoppade på volt.
Nöjd, och ansträngd, för min kropp var inte helt 100, men det går! Skönt att känna sig bättre nu!
Bara 3 dagar kvar innan ledighet! Går så himla fort!!! Och på fredag rider jag bara Sir Price. Gäller att njuta av de sista passen nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **