Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 17 december 2010

Julavslutning!

Dagen har då som tidigare beskrivits ägnats åt traditioner.
Jag har deltagit med Ironi (Victors ena häst) i julprishoppning på 1m. Jag var som start nr 10 första felfria.
När det var omhoppning fick vi ett nerslag och vi blev 2:a med 2 avgörande sekunder till vinnaren.
För lagets del tror jag vi var ganska överlägsna. Vi hade två felfria och två fyrafelare. Det var sällsynt många som fick problem antingen med publiken som skrämdes eller nerslag. Mitt lag är alla ryttare med bra ridvana så det vore märkligt om vi inte vann. Inte självklart, men vi har ett starkt lag!
Sedan hade vi stor julgenomgång med chefen. Avslutade den med lite priser från årets tävlingar. Vi har nåt som heter Ridklassikern. Den får man om man har gjort 2 godkända dressyrtävlingar, 2 hopptävlingar. Samt genomfört hubertusjakt eller nattlig orderritt. Jag och två till tilldelades priset.
Nu är vi proppmätta efter julmat. Allt är klart för idag, nu är det semester!!

3 kommentarer:

  1. Är inte bettet väldigt för stort? :o

    SvaraRadera
  2. Det kan vara lite stort, jag tog hans egna och gjorde inga extra kontroller. Men just på bilden var han ivrig och ville gå och jag höll i ena tygeln så det blev lite knas för att bettet åkte snett.

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **