Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 16 december 2010

Sista nu!

Dagens ridning på unghästarna var sista för i år med dom.
Imorgon har vi julavslutning på jobbet och börjar med att vi går till kyrkan, sen har vi hopptävling i lag och individuellt. Sen har vi Chefens stora genomgång och prisutdelningar. Jullunch för allihopa. Avslutningsvis är det en helt frivillig tillställning för de som vill klä upp sig och äta en fin middag på mässen. Riktigt trevligt!!
Ridningen idag var helt inriktad på lösgjordhet. Hästarna känns väldigt fina såhär i "halvtid".
Raoul red jag i tältet nu på slutet av dagen, vi kom i trav helt normalt. Rätt var det var så snubblade han till så rejält att han ramla ner på knä och hade nästan magen i marken. Men han kravlade nån meter och kom upp igen samtidigt som jag knappt han fatta vad som hände men var på väg att hoppa av. Han fick spån upp på framknäna och i munnen men tycktes helt ok när jag sprang med honom direkt efteråt. Skönt! Han och jag blev nog lika förvånade över vad som hände.
Sir Price kändes fin idag. Han hostade inget och var arbetsvillig och fick jobba lite mer över sina baken idag. Kändes jättebra. Sen fick hans sig en en heltvätt så nu glänser han fint. Fick ett nytt täcke med, hoppas han inte tuggar på det nu bara!!
Nu ska jag hem och ladda för imorgon. 5.30 går bussen för att ta sig halvvägs till kyrkan, tidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **