Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 17 oktober 2011

Dom var bäst!

Löshoppade 5 av unghästarna idag.

Dom var så himla duktiga!!
Det blev den tyska varianten med studs in och och oxer ut med ett galoppsprång imellan.

Umami var dagens stjärna, förra gången var han slarvig. Men eftersom både han och Ulster har lite bråttom så ställde jag en gul sockerbit under det andra hindret i studsen. Det gjorde att båda såg sig för bra och Umami var som en studsboll med benen uppdragna till max. Så otroligt spänstig!
Ulster var ganska bra med, dock var han lite väl het på att få hoppa inför ena vändan varpå han bestämde sig för att springa och hon som ledde bestämde sig att hålla. Det gick ganska fort innan Ulster drog omkull henne till marken. Men det gick bra och efter det så fick hon bara vara lite mer noggrann med att Ulster väntar och inte tar eget initiativ.

Urban gjorde en sensationell runda idag. Gång 2 på de små hindrena hoppade han hela serien i vänster galopp. Dvs rätt galopp och inga byten eller korsgalopp. Man blir så glad för sånt!! Han hoppade riktigt stort idag. Han är lite "stor" och är inte så snäabb och ärtig som de övriga, men jäklar vad han hoppade upp bra. Det var kul att se.

Urifax var ok, han tar sig som vanligt över som han ska men trots ganska mycket drivning kommer han aldrig till det trycket man skulle vilja se, han blir aldrig kvick så han glänser. han är godkänd men inte mer.

Turbin var stark 2:a idag. Han fick också några riktiga lyror över oxern. Där han verkligen var spänstig och med fin teknik i luften. Och hur lätt som helst!!

Alla hoppade med lätthet 1,20 på paralelloxer och alla visar gott mod och tvekar inte på hinder, precis som jag vill ha det!

Timbuktu kändes bättre idag. Han var inte lika tydligt påverkad i hoven, med puls, värme etc. Jag fortsätter dock att rida honom försiktigt tills på fredag. Han var pigg i början, men han är så härlig att rida. När vi gör övergångar mellan skritt och trav är han så extremt arbetsvillig och mån och att göra bra ifrån sig. Man blir bara så glad av honom!!

Nu gör jag mig redo för att åka till Flyinge till på onsdag. Vi ska ha del 2 i C-tränarutbildningen.
Det innebär att jag lånar ut hästarna tis-ons. Då ska dom konditionstränas och klättras.
Sen jobbar jag på torsdag och rider dressyr på alla. Och sen är jag ledig på fredag. Vad som händer då kommer ni snart att få veta.... Men bl.a. ska jag och Erik få nycklar till våran nya lägenhet som vi ska piffa för att snart få flytta in i.

Så nu blir det lite Flyinge-bilder förhoppningsvis. Och det ska bli jättekul att få gå på kurs, jag ska skriva så fort jag får tid där nere!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **