Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 22 oktober 2011

NYHET!

Jag lovade ju att berätta vad som är på gång.

Det är nämligen så att jag är gravid!!!
Jag och Erik väntar en dottern beräknad till mars.
Det känns helt otroligt och fantastiskt. Vi är verkligen glada!!

Med detta nu känt för er så är det med anledning av det som jag låtit låna ut mina unghästar lite extra senaste tiden. Jag mår bra men har vissa känningar som jag vill vara försiktig med. 
Jag mår toppen för övrigt och ser fram emot att möta våren! 

Planen rent ridmässigt är att rida så mycket jag klarar av så länge som det känns bra. När det blir vet jag inte. Men det hade varit trevligt att inte tvingas sluta helt överhuvudtaget. Jag kommer säkert dra ner på antalet hästar. 
Hubertusjakten rider jag inte. Annars rider jag "som vanligt", hoppar och rider dressyr och i skogen. Men jag undviker väl nersuttet arbete i trav, känns inte som det brukar göra, så jag hoppar helt enkelt över det.

Jag kommer så småning om att behöva vara tjänstledig 1 år och under den tiden behöver vi en vikarie. Vem det blir är inte alls bestämt. Dock behövs det någon som är tuff i ridningen och duktig i hopp och dressyr som med mycket känsla kan utveckla dessa fina hästar!


Helgen ägnar jag och Erik med snälla vänner att måla i nya lägenheten på Lidingö. Det blir så fint, och jag längtar efter att flytta in helt och få koppla av och i lugn och ro längta efter framtiden.

5 kommentarer:

  1. Stort Grattis!! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Fast hur ska vi bloggläsare klara oss utan din inspirerande blogg? Och hur ska hästarna på K1 klara sig utan dig?
    Än en gång supergrattis!

    SvaraRadera
  3. Grattis.
    Ulla Ridderstad

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **