Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 31 oktober 2011

Man

Löshoppning på morgonen och manryckning plus lite datortjänst var på dagens schema.

Löshoppningen idag var den klassiska svenska modellen fast därtill satte jag sockerbitar under räcket och en grind i oxerns framkant.
De flesta tittade till på grinden första gången men i övrigt var det ganska lätt så som jag tänkt.

Alla hoppade 1.25. Urban var den som stod för de bästa sprången idag. Han kom i perfekt rytm på oxern och kliver lätt över.
Umami hade nån galen fart idag. Het redan vid släppet och spurta rejält varje gång. På slutet höjde jag räcket till 90 och hade en snedbom på kort galoppsprång innan räcket vilket gjorde att han lugnade sig avsevärt. Han fick komma 4 ggr i rad på slutet och själva oxern på 1.25 var ju inga problem. Han öppnar upp suveränt bak!


Manryckning på alla. Det blev en stor hög!! Mest man fick jag från Umami som var lätt att rycka. Urifax njöt av det medan Ulster inte gillade mig så mycket. Men dom höll ut dom minutrarna och på bilden ser man en klassisk före-efter bild där Timbuktu självklart är glda i sin nya frisyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **