Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 5 oktober 2011

Umami och Timbuktu var bäst idag!

En härlig dag igen, verkar vara gott om sånna dagar :-)

Jag började med att rida Urifax på kasernbanan. Han var jätteduktig. Han kom ihåg det vi övat på förra veckan, att jogga igång bakifrån för att komma i uppförsbacke lite av sig själv. Och jag försökte göra formen lite mer neutral. Inte framtung, och inte fri form över tygeln. Utan lite mittimellan. Han lyssnade bra och anpassade sig fint. Mjuk och fin i mun och sidor.

Sen fick Turbin ett pass i skogen. Han brukar normalt vara cool med omgivningen men idag tycktes någon ha släpat fram de läskigaste grenarna, löven och stockarna utmed ridvägarna... Men han var pigg och fin i övrigt, men imorn blir det dressyrjobb!

Timbuktu var en pärla! Han var jättemjuk och fin. Jag kunde vända in på 10m volter i trav och galopp med nästan bara vikthjälperna, så han är superlyhörd. Den känslan av hur lätt det bara flyter är det man letar efter. Å tänk att denna stora häst är den som verkligen bäst visar prov på smidighet och ridbarhet!

Sist ut var Umami. Han var först lite okoncentrerad och ouppmärksam. När jag galopperade med flaggstängerna bakom oss såg väl han dom i ögonvrån och sprang fort!! Men så småning om så lyssnade han på mig istället och allt var bra igen. Och efter lite skänkelvikningar så blev han supermjuk och fin! När jag närmade mig slutet av passet så gick han sitt bästa hittills och var så eftergiven med fina bakben och bra rygg. Underbar schwung och känsla!


Ulster lånades ut och gick i skogen. Och Urban lånades ut och övade galoppfattningar och har gjort ett mycket bra jobb idag, mjuk och fin, skönt, för jag slet med honom igår... :-)

1 kommentar:

  1. hej roligt med timbuktu, han har ju en rennomerad dressyrstam från pappa- biggles briar. morfar är väl känd som lite egensinnig. / kristina sbs

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **