Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 13 oktober 2011

En seg vecka mot slutet

En veckas förkylning senare, inte riktigt, men helgen och tills nu har jag vart rätt klen på hästryggen.
Det är bara att erkänna att jag ridit så lite som möjligt...

Igår fanns det nästan inget att skriva om, jag har ju ridit men finns ändå inget att tillägga..

Idag hade vi Dragongemensam dag hela dagen. Förmiddagen ägnades åt genomgångar och diskussioner.
Under eftermiddagen var de flesta med och sprang en mil, löptävling. Jag hade dock redan planerats rida.

Jag hade lyckats låna ut alla mina hästar utom 2, plus Oscar.
Men sen kunde jag även låna ut Timbuktu så då hade jag bara Umami och Oscar kvar.

Umami gick ganska bra, jag övade massvis med galoppfattningar, de flesta ur skritt. Ibland kommer han av sig och blir hög i nacken, men de flesta gångerna var han låg och fin i formen. Han var i övrigt fin. Den ojämnheten som varit tydlig innan är så gott som obefintlig nu!
Men efter att jag ridit så ställde jag in och var på kafferast. När jag kom tillbaka fick jag höra att han skulle gått till paddocken men fick gå till hovslagaren istället för att han var halt och sömstucken... Lät så konstigt, för jag hade ju just ridit och allt var bra, nyskodd sen imorse! Men det visade sig att han i boxen lyckats trampa av sig en framsko och sen trampat på den igen och fått en mindre blödning i kanten av sulan. Hovslagaren kunde snabbt sköta om hoven och sätta skon på rätt plats igen. Så hoppas att han är ok imorgon!!

Oscar gick super!! Idag inledde han passet på ett sätt som gör att man blir glad. han är uppmärksam och positiv. Han var hela vägen rund i formen. Det enda undantaget är galoppfattningar. Dock lossnade dom helt till vänster, och nästan till höger, men lite hög i nacken blev han där. Men han gick så bra. Denna lilla skimmel med stolpig gång lyckades få schwung i traven, jag blev nästan lite chockad att det ens gick, han är inte riktigt skapt sån. Men kul när man blir positivt överraskad.
Jag kanske rider honom imorn med men det beror på, för jag har 7 hästar med honom och måste bli av med en eller ett par.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **