Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 15 oktober 2011

Fredagen

Jag visade Timbuktu för veterinären. Timbuktu var ojämn på VF, och ska ridas lätta pass en vecka för att se om det är bättre. Han måste ha gjort nåt. Han hade lite puls, så det sitter i hoven. När jag red honom kändes han inte som vanligt, så det var inget jag borde kunnat missa tidigare i veckan.

Umami  visade jag inte för veterinären, utan vi sprang med honom själva, han var halt, varm och hade puls efter sitt sömstick igår. Jag red honom ett kort pass på eftermiddagen och då hade hältan blivit lite bättre. Så det känns som att detta snabbt ska gå över.

Ulster red jag på banan. Han var riktigt fin. Jag fick fram en härlig känsla på honom där han bjöd riktigt bra och kom igång superfint med bakben och rygg.

Turbin fick gå ett pass på andra sidan, där jag red över bommar. Övade på att reglera galoppen och få honom lydig där. Han gjorde det bra. Avslutade med att hoppa en gång ett räcke som stog framme, låg väl på 80cm kanske och han hoppade jättefint.

Urifax gick jättefint, han har börjat hitta en bättre form nu. Hög i nacken och så småning om kommer han mer och mer i lodplan med. Och han biter inte i bettet heller, vilket är allra bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **