Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 28 oktober 2011

Repetition är nyckeln..

Efter att ha varit ledig under torsdagen och istället ägnat mig åt flytt så var det idag dags att jobba igen.
Ulster fick en ny omgång med sabeln.
Det första jag gjorde var att kroka loss longerlinan och bara hålla änden igenom bettringen för att undvika att han sticker med linan släpandes efter honom. Det visade sig vara smart. Det första som hände när han insåg att sabeln var där var att han sprang iväg. Dock så när han sprungit några varv gick jag och öppnade kortsides-porten och som ett skott kom han och ville ha min hjälp därifrån. Tyvärr var jag inte så bussig. Men jag lät honom gå fot och skritta lös bredvid mig en stund. Sen gjorde han ett par ärovarv till innan han blev bättre.
Han var fortfarande orolig när jag vill passera bakom och vill helst vända sig mot mig istället. Men det gick ändå ganska bra. Jag kunde avsluta med att longera i trav och galopp i båda varven utan att han gav sig iväg. Istället började han spela med öronen.
Så en skakig början med positivt avslut!
Timbuktu visades igen för veterinären. Han var fortfarande halt. Han bedövades från kotan och ner vilken släckte hältan. På tisdag ska man bedöva bara strålbensregionen och se resultatet. Sen får vi se vad nästa steg blir.
Umami fick en lugn skrittrunda. Han var något tjock i benen. Ingen värme ellet hälta alls men fick ändå det lugnt.
Urifax var lite jobbig i munnen, bet tag i bettet en del. Blev lite bättre efterhand som han var mer uppmärksam.
Turbin har varit trött 2 dagar, så jag lät honom få ett skrittpass med bara lite trav. Han är piggare men ändå inte som vanligt. Kanske beror på fällningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **