Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 26 november 2011

Cosmopolitan ska få ett namn!

http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=48624

Är ni i Globen så får ni passa på att rösta!
Och på söndag kommer Cosmopolitan att ledas in på arenan för att under storstilade former få sitt nya namn presenterat.

Tanken jag hade var först att leda honom. Men jag fick väl inse att jag inte klär så bra i m/ä nu med en mage som bara växer, så jag har lämnat över uppdraget. Jag ska försöka få till någon fin bild och lägga upp!!

10 kommentarer:

  1. Long time, och ingen kommentar- ber om ursäkt för det...

    Appropå det där med uniformer och växande mage, så vill jag passa på att ställa en fråga- jag har nämnligen hört- och jag hoppas att det är ett illvilligt rykte- men tydligen så ska det finnas en M/90 "mamma", alltså får er gravida inom (det som en gång var) försvarsmakten.
    Min fråga är- är detta verkligen sant???

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du skriver!

    Ryktet är faktiskt sant. Jag har fått tag i byxorna som ser ut som vanliga med tröjan över. Vapenrocken har jag inte letat upp för jag tog ut en större storlek som jag nöjer mig med tills vidare.

    Dock är ju detta m/90 och m/ä finns inte i mamma modell.

    Jag har denna veckan upptäckt hängslen, dom är nice :-)

    SvaraRadera
  3. Vet du vilket namn han kommer att få? Jag ber inte att du ska avslöja hemligheten i så fall. Jag bara undrar om du vet dom nya namnen på alla dina hästar i förväg? Vem är det som sponsrar Cosmopolitan?

    SvaraRadera
  4. ATG sponsrar. Tävlingen är kanske inte ens avslutad så jag har ingen aning. Kanske får jag veta strax innan.
    Jag hoppas på Turbin!

    SvaraRadera
  5. Min förhoppning om Turbin var lyckosamt! :-)

    SvaraRadera
  6. Herregud!!! När du levererar sådana bistra sanningar känner jag ett sug efter valium och whiskey, helst båda två samtidigt..

    Hängslen till M/90?? Dom med kardborrband i ändan?? Dom är ju ursprungligen till 90 P, som vi (på min tid) hade en gång i världen, när vi stod inför invasionshot och ryssen var elak...

    SvaraRadera
  7. Lugn nu.
    Hängslena är av ytterst normal sort som knäpps fast i ridbyxornas kant. Syns inte eftersom jag givetvis bär tröja eller jacka ytterst. Man slipper dock halvt tappa byxorna som är av mycket större storlek än jag normalt bär.

    SvaraRadera
  8. Aha, då är jag med på ridplanen igen..

    Hängslen är faktiskt ett underskattat hjälpmedel att hålla byxorna på plats.

    Men vetskapen om mammauniformer får mig ändå att önska valium och whiskey.. Jag kan bara motivera det med att det är rent instinktivt och med en stofil fras som- Så var det banne mig inte på min tid.
    Men jag gissar att det är nya tider nu, och passar då på att fråga- hur funkar det, är det utprovat och fungerande, eller upplever du det som obekvämt och endast en jämnställdighetsprodukt??

    SvaraRadera
  9. Nej, tiderna förändras och det är till det bättre, men vad vet jag med mina 6-7 år i Försvaret.
    Jag är nöjd. Tycker att utrustning överlag utvecklas och blir smartare och man måste inte hålla hårt i persedlars gamla form o funktion trots avsaknad på just form och funktion. Just mammakläder har jag knappt rört än i tjänsten men de är klart värdiga.
    Jag får klara mig på hängslen och större storlekat ett tag till. Sålänge jag rider så blir det ridbyxor istället för de mamma-90-byxor jag fått tag i.
    Även stämningen runt graviditeten är väldigt positiv. Inte en enda negativ kommentar, tvärtom så är alla glada för mig och oss. Jag har bra chefer bakom mig och jag kan lita på att det finns bra support när det behövs.

    SvaraRadera
  10. Nej, att folk, i synnerhet kvinnor blir lite gravida- är ju sånt som händer, och det kan man väll inte säga något om. :)

    Jag kan tänka mig att det har hänt en del med persedlarna under den sista tiden, om inte annat så är det ju en mycket mindre personalstyrka att utrusta nu, så man kan sätta in helt andra resurser. Det låter som en annan värld när man berättar att vi fick ut M/60 (med duvblå nylonskjorta, virkad ylle slips och myggjagare) när jag gjorde lumpen. Och vi ska nog alla vara glada att M/ 59, och M/68 är minnen blott. Fråga dina äldre chefer om dom minns tiden med M/ 68 och skidbyxor...

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **