Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 22 november 2011

Sämsta hittills

Idag var min sämsta rid-dag sen jag blev gravid.
Jag sov dåligt med, magen stramar och ömmar lite. Sen har jag lite känningar av fogarna med vilket inte är så kul.
Ganska privat men så är det och det påverkar mig uppenbart i jobbet en sån här dag.
I vilket fall..
Ja inledde med gott hopp och tog Umami till hopplektion. Han var inte alls sig själv. Vi hoppade en hel del på volt över studscavaletti. Han gjorde sig rak och var svårpåverkbar. Dock blev det bättre efterhand men tyvärr inte så bra som jag trott och hoppats på.
Vid det här laget var jag ganska medveten om mina begränsningar.
Så Timbuktu var ju lätt, ett lugnt pass i skogen i skritt och lite trav passade bra.
Urifax fick ett kortare pass i ridhuset och var väldigt fin. Blir lite öppen i formen i galoppfattningarna men annars bra!
Urban bytte jag bort och istället red jag ut en lugn runda på Unik.
Urban fick ett hopp-pass och skötte sig bra. Han uppgavs vara klart förbättrad sen i våras innan han kom till mig.
Ulster och Turbin fick gå med på lektion ihop med Sir Price och Oscar. Jag höll i lektionen och det blev bomövningar i trav och galopp och alla skötte sig fint. Piggast var Sir Price, han tog sig an bommarna i de största tänkbara galoppsprången..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **