Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 7 november 2011

Umami löshoppar



Film från dagens hoppning.
Umami hoppar alltid så fort så där kan jag fuska med pisken och istället filma.. Han fick gå en gång på lite högre än de andra för att han har så lätt för sig. Studsar över som en gummiboll.
Urban var perfekt i rytmen och felfri varje gång. Små missar bara med galoppen stundtals, men oftast rätt galopp!
Urifax hade en väldigt bra dag, denna övningen gjorde honom kvick och spänstig på hinder!
Turbin hade lite jobbigt för han ville inte riva fram och höll istället igen i landningarna och fick därför några bakbensfel. Men han var duktig i övrigt.
Ulster hade hur bråttom som helst. Två gånger i rad kom han så fort att han rev flera hinder. Tyvärr verkade han inte fatta sambandet även om han faktiskt bättrade sig till att vara snabb men felfri..
Överlag var detta väldigt lyckat. Hästarna jobbade väldigt bra med övningen!
Resten av dagen har jag ägnat åt lädervård, tvätt, och lite dator.
Plus att jag lånade Unik för att sällskapa åt Tom Morris på en skrittrunda. Skönt att komma ut.
Avslutade faktiskt dagen på gymmet med att cykla 30 min på motionscykel. Tråkigt men nyttigt. Det är mer intressant de 20 min till och från jobbet.. Cykla ska jag göra mer!
Imorn blir det både hoppning och dressyr!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **