Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 15 november 2011

Löshopp och hopp

Löshoppningen igår gick helt suveränt!
Jag hade en vanlig övning med 7.30 imellan hindrena. Alla 5 unghästar fick hoppa. Timbuktu får inte vara med nåt mer.
Turbin får dagens guldstjärna som hoppade bra alla gånger utom en där han fick ett pet. Han var framåt, elastisk och väldigt positiv!
Ingen var "sämst". Eller jo, om man ska vara petig så var både Ulster och Umami lite för heta att dom slarvar. Umami är dock felfri på 135 som var sista höjden men det är inte riktigt rätt med den farten som gör allt svårare.
Urban var duktig med, han har scoop! Urifax fick till ett riktigt flott språng på slutet, riktigt snyggt med rejält med spänst och öppnar upp enormt fint bak!
Idag har jag hoppat med Urban. Han var jättebusig. Vi hoppade fram på ett litet plank genom att skritta längs långsidan, vända över banan och direkt hoppa ett plank och sedan svänga utmed andra långsidan. Och Urban taggade till. Han bjöd på upprepade bockar och satte upp farten och 3:e gången jag hoppade så red jag rakt fram in i väggen. Då försöker han snabbt väja för att slippa bromsa upp. Och detta gjorde vi om många gånger för att försöka få honom lugnare. Men han svajade in i sargen flera gånger innan vi till slut lyckades hyfsat.
Men nästa övning var bättre. Då hoppade vi en studs med 3 hinder tidigt på diagonalen och därefter vidare till ett räcke. Den första sprang han iväg som innan men därefter hityade han hem. Då kunde jag reglera galoppen och han landade i en fin bärig galopp!!
Sist ut idag var Timbuktu som skrittade. Han var mycket mindre taggad idag. Pigg men han uppförde sig väl!
Eftermiddagen var jag ledig för att gå på information för blivande mammor. Trevligt med ny kunskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **