Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 11 november 2011

Lyckat 111111



Umami fick ett dressyrpass. Jag red många tempoväxlingar och fick honom i fin ärlig framåtbjudning. Han var jättefin när han kom i bjudning och blev väldigt bra i handen.
Urifax gick seriedressyr. LB:2.
Jag hade inga särskilda förväntningar alls på hur det skulle gå. Dels för att vi har varit i stora diskussioner om formen och dels att jag och magen inte är så grymma på nedsutten trav.
Dock så skötte han sig fint och det resulterade i 66% och seger. Himla kul!
Ulster gick också dressyren med en kollega och skötte sig fint.
Urban tömkörde jag. Det var första gången jag provade. Dock är han tömkörd tidigare på Strömsholm.
Han var superduktig!! Han som har sin korsgalopp trodde jag att han skulle ha det jobbigt att galoppera på töm. Men oj vad bra det gick!!
Han skötte det så bra, när han råkade komma över i kors så märkte han det snabbt, bröt av till trav och självmant fattade han ny, rätt, galopp. Imponerande!!
Han gjorde bara några få missar. Jag fick honom i en fin rund form och han var mycket lydig på rösthjälperna!!
Jag red en nyskodd Timbuktu idag.
Han har fått ringsko med sidotåkappor långt bak mot trakten.
Timbuktu har inte ridits på ca 4 veckor nu och trots mindre foder var han ju grymt piggelin!! Så lite skuttigt och hoppigt med spetsade öron red vi ner på galoppbanan och tillbaka. Skönt att få ta ut honom igen!!

3 kommentarer:

  1. Vad bra att det gick bra :)
    Tycker om din blogg, den är fin! :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen att läsa din blogg. Du verkar ha ett helt underbart arbete, något jag skulle göra allt för att få om jag inte vore för gammal. Så, fortsätt gärna skriv och filma precis som du gör. :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Det värmer!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **