Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 8 november 2011

Hoppat!

Okej, det blev inte så mycket ridning idag...

Jag lånade ut Umami åt en kollega för att han ska få se om det är något för honom att jobba mer med.

Ulster lånade jag ut för att han ska lånas till fredagens seriedressyr då ryttaren egna häst är ur form tillfälligt.

Timbuktu är ju halt.

Turbin red Erik, som nu kommer att rida honom mer och mer.

Urifax red jag själv.

Urban lånade jag ut (som jag gör oftare numera).

Så jag red Urifax och sen fick jag rida Pegasus med, lite nödlösning eftersom soldaterna var felplanerade så det fanns för mycket hästar över att rida

Urifax, Ulster och Cosmopolitan reds alla på hopplektion på morgonen.
Det var ett räcke på diagonal och en studs med två kryss på den andra diagonalen (som sen blev en oxer) och på medellinjen stog en studs in med ett galoppsprång till en oxer. Så vi hoppade rätt så enkelt fram på enstaka räcket och studsen. Sedan ökade vi höjde successivt och hoppade på medellinjen ut över en oxer som slutade på 1 meter ca och tillbaka på en diagonal på oxer/räcke.
Urifax skötte sig bra. Lite långsam i rytmen först men blev ganska fin och kvick på slutet!!
Ulster var också bra. Han ville i början hoppa långt från hindret men det blev bättre ganska snart.
Cosmopolitan och Erik gjorde bra ifrån sig. Erik har inte ridit på ett bra tag men skötte det bra ändå. Cosmo verkar ha blivit sig själv igen och har nu sin normala bjudning vilket är skönt.

Urban hade jag lite lektion för. Det gick jättebra. Han fick hoppa upp sig lite mer på oxern och är väldigt fin i ryggen över men det var ju också jobbigt så sen valde han att försöka slippa undan ett par gånger. Men sen så hoppade han igen och uppskattade det. Trött blev han!

På fredag är det som sagt seriedressyr. Jag som inte sitter ner knappt nånting nu har fått fundera lite fram och tillbaka. Men jag tänkte att jag nog kan tvinga mig i den LB:2 som gäller. Själva travdelen är ju hyfsat kort, och Urifax är ganska mjuk att sitta på. Inte helt bekvämt och itne alls som vanligt när magen nu blir större och större, men det borde gå, annars får jag väl helt enkelt rida lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **