Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 1 februari 2012

Urban bl.a..

Idag röntgades Urban. Preliminära titten på bilderna visar inget större fel- Skönt!!
Däremot ska veterinären granska bilderna på fredag och då vet vi mer säkert vad man sett.
Just nu ligger gissningen på att det kan vara en stengalla.

Idag red jag Urifax, många övergångar, och han var jättefin!! Bra i munnen, går för små och lätta hjälper.

Igår red jag ingen, behövde en ridfri dag.

Både igår och idag har jag hjälpt min kollega med att tömköra. Patron behövde få lite extra arbete i rundare form och idag gick han riktigt avspänt långa stunder!

Idag hade jag 7 befäl på ridlektion. Det blev framridning i par för att väcka ryttarnas förmåga till samverkan och under uppvärmningen rida i båda varven och göra halter och övergångar, nyttigt!!
Avslutade senare med en stor genomgång på framdelsvändning vilket så småning om blev riktigt bra!!

I övrigt har jag sammanställt ridlektioner jag var bisittare vid på Strömsholm. Och framöver blir det ytterligare pass som ska genomföras!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **